Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Dunlop SPORTMAX GP RACER D212 200/55Z R17 78W

opony letnie

1099.00 zł/szt.
WYSYŁKA 25.00 ZŁ
Rozmiar 200/55Z R17
Marka Dunlop
Model SPORTMAX GP RACER D212
Sezon letnie
Typ opony motocykl
Indeks nośności 78 (do 425 kg na oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Easy racing
TT/TL TL - bezdętkowa
Zastosowanie Racing Road legal
Homologacja
Przód / Tył tylna
Inne
Kod towaru 634592

DOSTĘPNOŚĆ

Czas realizacji 3-5 dni
Dostępna ilość duża ilość na magazynie

Wysyłka w 24h

14 dni na zwrot

Sprawdzony sprzedawca

Gwarancja producenta

Opony serii Dunlop GP Racer to ulubieniec motocyklistów startujących w wyścigach i uczestniczących w imprezach typu track day. Po pomyślnym debiucie w zawodach nowa opona GP Racer D212 weszła do sprzedaży w Europie.

Nowe ogumienie w portfolio marki pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Pierwsze produkcyjne egzemplarze GP Racer D212 brały udział w finałowej rundzie Mistrzostw Superbike Francji, w których Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) zwyciężył w obu wyścigach klasy Supersport. Prototypowe wersje opony sprawdziły się również wcześniej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (EWC) FIM.

GP Racer D212 zawiera technologie zastosowane, w zwycięskich oponach GP Pro D212 biorących udział w zawodach Isle of Man TT i które zostały dostosowane do wymagań motocyklistów startujących w wyścigach klubowych i imprezach typu track day. Nowy profil oraz konstrukcja osnowy pochodzą bezpośrednio z GP Pro, dzięki czemu oponę znacznie łatwiej prowadzić, co pozwala na ostrzejsze i szybsze zmiany kierunku jazdy w porównaniu z poprzednim modelem.

Najnowsza technologia kontroli temperatury opracowana przez Dunlop i wykorzystana w oponach tylnych 190/55ZR17 i 200/55ZR17 w wersji Endurance zwiększa odporność ogumienia na przecieranie dzięki bardzo mocnej i trwałej mieszance zewnętrznej. Jednocześnie oferuje ona przyczepność na poziomie opony wyścigowej, ponieważ utrzymanie odpowiedniej temperatury zapewnia bardziej miękka część mieszanki. Opona posiada również najnowszą wersję innowacyjnego systemu Dunlop NTEC, który umożliwia regulację ciśnienia.

- NTEC pozwala zawodnikom obniżać ciśnienie w oponie na czas jazdy na torze, co zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, maksymalizuje przyczepność i zapewnia równomierne zużycie, bez kompromisów w zakresie reaktywności i poczucia pewności jazdy. Łącząc to z najnowszą technologią kontroli temperatury i mieszanką MultiTread stworzyliśmy oponę na imprezy typu track day, która może również zwyciężać na najwyższym poziomie zawodów - mówi dyrektor ds. technologii Sebastien Montet.

GP Racer D212 wyróżnia się zmienioną mieszanką MultiTread, zaprojektowaną do jazdy przy niższej temperaturze. Zmianie uległ skład mieszanki zarówno w części środkowej jak i bocznej.

GP Racer D212 jest dostępna z mieszankami oznaczonymi jako miękka (S), średnia (M) i długodystansowa (E). W nowej mieszance średniej postawiono przede wszystkim na przyczepność dla jak najlepszych osiągów na krótkich dystansach. Nowa mieszanka długodystansowa oferuje optymalną równowagę między przyczepnością, a trwałością osiągów.

Ostatecznego doboru mieszanek dokonano po intensywnym programie testów z udziałem najlepszych zawodników klasy Superbike i Endurance takich jak Mahias, Freddy Foray i Julien da Costa. W warunkach wyścigowych, opony tylne z mieszanką średnią i długodystansowe wykonywały potrójne przebiegi na torze Catalunya i podwójne na torze Paul Ricard. Nowa przednia opona wyróżnia się również podwyższoną trwałością, co potwierdzają nawet sześciokrotne przebiegi na torach Catalunya i Paul Ricard, czyli ponad 200 okrążeń między wymianami.

Opona GP Racer D212 jest dostępna w sprzedaż w Europie w następującej specyfikacji:

120/70ZR17 przednia – Slick (średnia)

120/70ZR17 przednia – Bieżnik (miękka i średnia)

160/60ZR17 tylna – Bieżnik

180/55ZR17 tylna – Bieżnik  (średnia i długodystansowa)

190/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa)

200/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa )

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Diplomat, Kelly oraz Dębica) zwana dalej gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony. Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.


I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.
1. Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią w ciągu terminu określonego jak niżej:
a) opony osobowe, dostawcze, 4 x 4 oraz motocyklowe – 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
b) opony ciężarowe; pod marką Goodyear oraz Dunlop – 48 miesięcy od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat, pod marką Sava oraz Fulda – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat,
c) opony rolnicze, przemysłowe oraz do prac ziemnych inne niż wymienione w pkt. a-b i d-e – maksymalnie 60 miesięcy od daty zakupu lub od daty produkcji,
d) opony rolnicze o średnicy osadzenia do 10 cali oraz do wózków przemysłowych 12 miesięcy od daty zakupu lub 24 miesiące od daty produkcji,
e) opony bieżnikowane lub usługa bieżnikowania – 36 miesięcy od daty zakupu lub 48 miesięcy od daty bieżnikowania. Gwarancja nie obejmuje karkasów starszych niż 7 lat, opon bieżnikowanych przez inne bieżnikownie niż autoryzowane przez Goodyear oraz opon sprzedanych bezpośrednio przez Bieżnikownię. Gwarancja nie obejmuje także materiału karkasu Użytkownika z usługi bieżnikowania.
Uwaga: W przypadku braku dołączenia do zgłoszenia reklamacyjnego dowodu zakupu Gwarant bierze pod uwagę datę produkcji opony.
2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).
3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
a) zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
b) przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
c) zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
d) na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu,
4. Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje ją niezwłocznie Użytkownikowi.
5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.
6. W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.
7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
8. Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały odkryte w
jakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.
9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
a) nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
b) używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
c) nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu O nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta, zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
e) jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
f) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
i) przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni, wypadku lub kolizji itp.,
j) szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
k) odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
l) naturalnego procesu starzenia się gumy.
10. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
11. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176 z późniejszymi zmianami).
II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.
1. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta a Użytkownik otrzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony. Realizacja rozliczenia odbywa się za pośrednictwem Sprzedawcy.
2. Procentową wielkość rekompensaty oblicza się wg poniższej formuły:



A – procentowa wielkość rekompensaty [%]
B - głębokość rzeźby reklamowanej opony [mm](do kalkulacji przyjmuje się najniższe miejsce)
C - głębokość bieżnika opony nowej [mm]
Uwaga: Gwarant, według swojego wyboru, może w ramach uznanej reklamacji oponę naprawić.
III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.
a) montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
d) dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
g) kontrolować stan techniczny pojazdu,
h) eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
i) kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń ,
j) montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
k) należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
l) unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
m) należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
n) przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie ich eksploatacji,
o) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie
TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki(tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w barku.
IV. PRZECHOWYWANIE OPON.
Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych.
Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła). Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej)
W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

Pole nieobowiązkowe

Oponyletnie

Oponyzimowe

Oponycałoroczne

© Copyright 2024 by aleopony.pl. All rights reserved.